ჩვენ შესახებ
უმსხვილესი და წამყვანი რითეილერი М & S. ოცდაერთ მილიონ ადამიანზე მეტი შედის Marks & Spencer მაღაზიებში ყოველ კვირას. იქ ისინი პოულობენ სტილურ, და მაღალხარისხიან ტანსაცმელს მამაკაცებისთვის და ბავშვებისთვის, ასევე სახლის ნაირგვარ საქონელს და განსხვავებული ხარისხის პროდუქტებს(2000 მომმარაგებელი მთელს მსოფლოში). М & S სთავაზობს თავის კლიენტებს სეზონური ხასიათების საჭმელებს, კონკურენტუნარიან ფასებში მთელი წლის განმავლობაში. თავად დიდ ბრიტანეთში არის ექვსასზე მეტი მაღაზია М & S - ის არის ქალების ტანსაცმლისა და დამების ქვედა საცვლების №1 მომმარაგებელი, მას აქვს უზარმაზარი წილი საერთაშორისო ბაზარზე (225 მაღაზია მსოფლიოს 40 ქვეყანაში). Marks & Spencer არ არის სამჯობინო მხოოდ ფართო ასორტიმენტის გამო, არამედ ხარისხიანი ყველა ზომის და ფერის ტანსაცმლის გამო. სასურსათო განყოფილება М & S ითვლება საუკეთესოდ, სხვა სუპერმარკეთებთან შედარებაში.
Marks & Spencer - მა დაიწყო თავისი ფენომენალური სავალი 130 წელზე მეტია რაც, და ამ დროის განმავლობაში არასოდეს დაურღვევია წესები - ყველაზე მაღალი ხარისხი და ინოვაციები როგორც საკვანძო ფაქტორი.
კომპანიის ისტორიიდან
კომპანია Marks & Spencer დააარსა მაიქლ მარქსმა - ებრაელი ემიგრანტი ქალაქ სლონიმიდან (ბელორუსიის ტერიტორიაზე). ის იწყებდა როგორც დამტარებელი ვაჭარი, შემდეგ მან გახსნა ჯიხური კირკგეითის ბაზარზე ლიდსში. მან გაუკეთა კლასიფიკაცია საქონელს ფასის მიხედვით, მაგრამ სულ მალე შეწყვიტა ძვირფასი საქონლის გაყიდვა. მან ამჯობინა იაფფასიანი საქონლის გაყიდვა - ქინძისთავები და ა შ. ბიზნესი აყვავდა და მაიქლმა გადაწყვიტა რომ ენახა პარტნიორი. თავდაპირველად მან შესთავაზა სამსახური საწყობის მფლობელს ისააკ დიუხერსტს, რომელიც ეხმარებოდა მას შესყიდვის ხარჯებთან მიმართებაში. ისააკმა უარი უთხრა მაგრამ რეკომენდაცია გაუწია თომ სპენსერს, თავის უფროს მოლარეს. თომი დათანხმდა და 1884 წლის 28 სექტემბერს დაიბადა ახალი სავაჭრო მარკა Marks & Spencer, რომლის პირველი დახლიც გაიხსნა იმავე კირკეიტში. ამ მოვლენის სამახსოვროდ ჩვენ დროში იქ დააყენეს მემორიალური ოქროს საათი.
მაიქლი გადასახლდა მანჩესტერში, და დაბინავდა ჩითჰემ ჰილ როუდის 20 ნომერში. შემდეგ წელში მან გახსნა მაღაზია შენობის ქვედა ნაწილში.
თომ სპენსერმა ჩადო ბიზნესში 300 ფუნტი და შემოიტანა მმართველობაში და ბუღალტერიაში დიდი გამოცდილება, რამაც შემატა მაიქლის ვაჭრობის ტალანტს. ერთად მათ შექმნეს ისტორია რომელსაც ეწოდა მარქსი და სპენსერი. ახალი მაღაზიების სახელწოდება იყო "penny bazaar" (იაფი საქონელის მაღაზია), შენარჩუნებული იყო ლოზუნგები «კაპიკის ფასი» და «შესვლა უფასოა». ეს იყო წარმატებული მარკეტინგული სვლა, რომელიც შთააგონებდა კლიენტებს შემოსვლას, საქონლის დათვალიერებას და არ ავალდებულებდა აუცილებელ ყიდვას. დღეს ეს ნორმად ითვლება მაგრამ მაშინ ეს იყო პრაქტიკულად გაუგონარი რამ. ასი წლის მიწურულს მარქსი და სპენსერი მნიშვნელოვნად გაფართოვდა და ითვლიდა უკვე 36 «penny bazaar» და 12 მაღაზია ჰაი სთრითს. მაგრამ დამფუძნებლებს დიდხანს არ უცხოვრიათ ახალ საუკუნეში. სპენსერი მოკვდა 1905 წელს, ორი წლის შემდეგ კი გარდაიცვალა მაიქლიც.
უილიამ ჩეპმენი ხელმძღვანლობდა კომპანიას 1916 წლამდე, სანამ თავმჯდომარე არ გახდა მაიქლ მარქსის ძე - საიმონი. ათი წლის შემდეგ ბიზნესი იყო დარეგისტრირებული როგორც საზოგადო კომპანია შეზღუდული პასუხისნგებლობით. მარქს ჯუნიორი ხელმძღვანელობდა მას 1964 წლამდე, ანუ მის სიკვდილამდე. მის შემდგომ ეს პოსტი დაიკავა ისრაელ სიფმა.
საიმონ მარქსის ხელმძღვანელობის ქვეშ ბიზნესი გადაიზარდა იმპერიაში, და შთანთქა სხვა ქსელები penny bazaar მთელს ქვეყანაში. გაყიდვაში გაჩნდა სხვა საქონელი რომელიც დღეს უცილობოდ ასოციირდება მხოლოდ Marks & Spencer - თან. 1926 წელს დაიწყეს ტექსტილის გაყიდვა, 1931 წელს - საჭმელის და კონსერვების გაყიდვა დაიწყეს. ცნობილი სავაჭრო მარკა St Michael პირველად გაჩნდა ტექსტილზე 1928 წელს, შემდეგ გავრცელდა სხვა საქონელზეც, სურსათის საქონელის ჩათვლით.
1930 Marks & Spencer შემოიტანა სიახლეთა რიგი. აშკარად ჩანდა რომ ფირმის მუშაკები იყვნენ დაინტერესებულნი მუშაობაში. 1933 წელს საიმონ მარქსი იწვევს ფლორა სოლომონს, რათა მას თანამშრომელთა კეთილმოწყობის ორგანიზება გაეკეთებინა, მომსახურების ფართო სპექტრის გათვალისწინებით, დაწყებული ღირსეული პენსიებით და დამთავრებული ქემფინგ ზეიმებით. ამ პერიოდში ბაზარზე გაჩნდა ბევრი სინთეთიკური ქსოვილი. 1934 წელს Marks & Spencer გახდა პირველი რითეილერი რომელმაც გახსნა საკუთარი მეცნიერული-გამოკვლევითი ლაბორატორია ახალი ქსოვილების შემუშავებისა და ტესტირებისთვის.
1935 წლიდან Marks & Spencer ხსნის ახალ ნიშას, მასობრივი კვების წარმოება (იაფი და ჰიგიენური), რომელიც ძალზე პოპულარული გახდა სამამულო ომის დროს, პროდუქტის ბარათებით. ომის შემდგომ 1948 წელს, კომპანიამ ჩაატარა საჭმლის თვითმომსახურების გამოცდა, რაც ასევე წარმატებული აღმოჩნდა.
ერთი ლოზუნგი რომელიც გახდა Marks & Spencer მაღაზიის სინონიმი, «you can always take it back» რაც ნიშნავს თქვენ ყოველთვის შეგიძლიათ ის დააბრუნოთ, მოწმობდა გაცვლის ან დაბრუნების პოლიტიკის შესახებ, რომელიც იყო შეყვანილი 1953 წელს, რასაც განსაკუთრებით მიესალმებოდა მომხმარებლები. 1959 წელს Marks & Spencer პირველი რითეილერია რომელმაც შემოიტანა არ მოწევის წესი, 1961 წელს ის კრძალავს ძაღლების შემოყვანას მაღაზიის ტერიტორიაზე, გარდა გამყოლი ძაღლებისა, ჰიგიენის მოსაზრებიდან გამომდინარე. თარიღებით ფასდაკლებები შემოიტანეს 1970 წელს. სამოცდაათიანებში იყო შემოტანილი ბევრი ყველაზე პოპულარული ცნობილი სასურსათო ხაზი. 1973 წელს მაღაზია იწყებს ღვინის გაყიდვას, 1974 - ში ინდური და ჩინური კერძების გაყიდვას ქათმის საჭმლებისა და როგან ჯოშის ჩათვლით (ცხვარი ინდურათ).